Friday, May 15, 2009

Tevez Tidak pernah diberikan tawaran

Wakil Carlos Tevez, Kia Joorabchian menyatakan bahawa Manchester United tidak pernah menawarkan penyerang Argentina itu kontrak lanjutan untuk kekal di kelab itu pada musim akan datang.

Pengurus Red Devils, Sir Alex Ferguson kelmarin selepas pasukannya mengatasi Wigan 2-1 mengaku berbincang dengan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) United, David Gill dan telah mengemukakan tawaran kepadanya mengenai kontrak Tevez, tetapi ia tidak dirunding dengan kelab.

Joorabchian bagaimanapun membidas kenyataan Ferguson dengan menegaskan bahawa Ferguson tidak pernah mengemukakan sebarang kontrak untuk Tevez walaupun beliau berbincang dengan CEO United itu.

Status Tevez ketika ini diuruskan ejen ketiga dan dia hanya dipinjamkan ke Old Trafford sepanjang dua musim lalu.

Kini United seakan berminat untuk menyelesaikan satu perjanjian tetap, tetapi hasrat kelab itu dipercayai cuba dihalang di mana bayaran untuk mendapatkan Tevez diletakkan hampir £30 juta (RM161 juta) dengan Manchester City dan Liverpool turut menunjukkan minat untuk mendapatkan penyerang tersebut.

Carlos Tevez
Masa depan Tevez bersama United masih lagi tidak menentu

"Kami sebenarkan tidak pernah menerima sebarang tawaran untuk Tevez. Tiada tawaran peribadi untuknya. Saya telah berbual dengan Gill dan dia memaklumkan tiadan tawaran dibuat untuk Tevez," kata Joorabchian kepada Sky Sport News.

Katanya, United sudah sedia maklum mengenai perjanjian yang perlu dilakukan mereka bagi membawa masuk Tevez ke Old Trafford.

"Dua tahun lalu apabila perjanjian dibuat, dia (Tevez) dipinjamkan selama dua tahun dan United diberi pilihan untuk membeli.

"Jika mereka mahu membelinya, mereka pasti akan mengemukakan tawaran kontrak tetap dan peraturan kontrak sudah dinyatakan dalam dokumen. Mereka boleh melakukannya sepanjang dua tahun lalu selagi Tevez menyetujuinya.

"Semua pegawai tertinggi dikecualikan daripada kontrak yang dipersetujui United dan ia sudah jelas. Mereka kelab yang hebat di dunia dan saya tidak fikir mereka akan melanggar mana-mana kontrak," kata Joorabchian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails