Tuesday, May 12, 2009

Barca kena tunggu dulu

Villarreal halang Barcelona berpesta awal selepas diikat 3-3


PENYERANG Barcelona, Samuel Eto'o (kanan) diasak pertahanan Villarreal, Joan Capdevila dalam saingan La Liga di Stadium Nou Camp Nou, kelmarin.

Barcelona perlu menunggu lebih lama untuk merangkul mahkota kejuaraan Liga Sepanyol selepas Villarreal bangkit untuk meraih keputusan seri dramatik 3-3 dengan gol lewat daripada Joseba Llorente di Nou Camp, kelmarin.

Finalis Liga Juara-juara Eropah dan Piala Raja Sepanyol itu tampak bakal mudah menang selepas mendahului 3-1 menerusi gol babak pertama oleh Seydou Keita, Samuel Eto’o dan Daniel Alves.

Tetapi kad merah diterima benteng pertahanan, Eric Abidal 12 minit sebelum tamat membuka ruang untuk Villareal, dengan Matias Fernandez menyempurnakan sepakan penalti sebelum Llorente membebaskan diri untuk merembat masuk gol keduanya dalam perlawanan itu.

Barcelona kini sudah menghimpun 86 mata - lapan mengatasi Real Madrid yang kalah 0-3 di tangan Valencia, Sabtu lalu, ketika aksi musim ini berbaki tiga perlawanan.

“Kami hanya perlukan satu mata daripada baki sembilan yang boleh diburu. Kami sudah boleh dianggap juara. Adalah satu keajaiban jika kami tidak memenanginya,” kata Eto’o.


Sevilla di tangga ketiga dengan 63 mata ketika Valencia mengisi tempat keenam hasil himpunan 59 mata.

Atletico pula di tempat kelima dengan 58 mata selepas Diego Forlan menyumbat gol kemenangan lewat ketika menentang Espanyol untuk kelabnya bangkit dan menang 3-2.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails