Monday, May 11, 2009

KENYATAAN AKHBAR - Inter Continental Cup Bwh 23 2009 (TERBARU) Date: 11/05/2009



KENYATAAN RASMI MENGENAI

KEJOHANAN BOLASEPAK BAWAH 23 TAHUN

INTER CONTINENTAL 2009

KELANA JAYA, 11 Mei 2009: Persatuan Bolasepak Malaysia FAM ingin memaklumkan bahawa kejohanan bolasepak Bawah 23 tahun – Inter Continental 2009 yang dijadualkan diadakan bermula pada 1 Jun hingga 14 Jun 2009 di Kuala Lumpur yang akan disertai oleh pasukan-pasukan dari negara seperti Brazil, Mexico, Turki dan Korea Selatan adalah secara rasminya dibatalkan.

Pembatalan kejohanan Intercontinental ini adalah disebabkan oleh ancaman penyakit Virus A(H1N1) yang sedang melanda beberapa buah negera diseluruh dunia sekarang. Pihak Persatuan Bolasepak Malaysia telah merujuk kepada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia mengenai perkara ini dan setelah mengkaji dengan serius dan mendalam beberapa faktor dan setelah berbincang dengan beberapa pihak yang terlibat secara langsung dengan penganjuran kejohanan ini dan setelah menerima nasihat dan pandangan daripada Kementerian Kesihatan, maka pihak Persatuan Bolasepak Malaysia telah mengambil keputusan membatalkan kejohanan Intercontinental 2009 pada tahun ini.

FAM memandang serius mengenai penularan Virus A(H1N1) ini, dimana pihak kami sentiasa mengutamakan aspek kesihatan yang tinggi dan peka dengan nasihat dan pandangan daripada pihak yang memantau perkembangan Virus A(H1N1) ini iaitu Kementerian Kesihatan Malaysia.

Oleh yang demikian, FAM telah membuat keputusan membatalkan kejohanan Intercontinental ini dimana FAM berharap semua pihak yang terlibat akan dapat memberikan kerjasama yang diharapkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails