Thursday, May 14, 2009

Tiket MU serendah RM58

TIKET bagi menyaksikan perlawanan persahabatan antara Manchester United (MU) dengan Pilihan Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada 18 Julai depan akan mula dijual Jumaat depan.

Harganya ditetapkan mengikut kedudukan kerusi di dalam stadium tersebut iaitu RM58 (bahagian belakang gol), RM68 (bahagian tengah, aras tiga), RM98 (bahagian tengah, aras satu dan dua) dan RM308 (bahagian tengah berhampiran tempat duduk VIP).

Selain itu, 2,000 keping tiket berharga RM28 juga akan dijual di Ibu Pejabat Ticketpro Malaysia bermula 1 Jun depan, khas kepada pelajar sekolah.

Ketua Pegawai Eksekutif ProEvents, Julian Kam berkata, biarpun tiket akan mula dijual secara rasmi pada 1 Jun depan, pra jualan akan dibuka mulai 22 Mei ini di kedai konsep Nike dan kedai sukan Al-Ikhsan terpilih.

"Kepada peminat yang membeli tiket di kedai Nike dan Al-Ikhsan terpilih dari 22 Mei hingga 31 Mei, mereka akan diberikan pas untuk menyaksikan sesi latihan MU secara percuma.

"Tawaran ini hanya sah pada tempoh pra jualan tersebut dan ia bergantung sementara stok masih ada," katanya pada satu sidang media di Sri Hartamas semalam.

Hadir sama, Pengarah Urusan Ticketpro Malaysia, Joanne Ong dan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad.

Sementara itu, Joanne berkata, peminat mempunyai tiga saluran untuk mendapatkan tiket apabila penjualannya secara rasmi dibuka pada 1 Jun depan.

"Mereka (peminat) boleh menghubungi Ticketpro Hotline 03-78807999, membelinya di 13 buah cawangan kami di seluruh negara atau membeli secara online menerusi laman web www.ticketpro.com.my," kata Joanne.

Sebanyak 85,000 tiket akan dijual dan 90 peratus daripadanya adalah untuk tiket yang berharga di bawah RM100.

Dalam pada itu, Azzuddin memberitahu, perlawanan persahabatan itu tidak mungkin akan dibatalkan akibat ancaman wabak influenza A (H1N1) kerana ia hanya membabitkan satu perlawanan dan dua buah pasukan.

"Ia tidak melibatkan banyak pasukan seperti Piala Antara Benua yang terpaksa kita batalkan. Tapi pihak kami akan terus memantau perkembangan wabak ini dari semasa ke semasa," kata Azzuddin.




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails