Tuesday, December 1, 2009

Messi pilihan Ballon D'Or


MESSI menjadi pilihan untuk memenangi anugerah Pemain Terbaik Eropah pada majlis yang berlangsung malam ini.

Lionel Messi menjadi pilihan utama menerima anugerah Ballon D'Or 2009 malam ini setelah dia mempamerkan aksi memukau ketika membantu Barcelona menewaskan Real Madrid 1-0 pada pertembungan 'El Clasico' di Nou Camp awal pagi semalam. Biarpun Zlatan Ibrahimovic menjaringkan gol tunggal pada perlawanan itu, Messi lebih mencuri tumpuan dengan larian bertenaga, hantaran bijak dan kawalan bola menakjubkan biarpun hampir tidak dapat beraksi akibat kecederaan paha.
Messi, 22, telah menjaringkan gol pada dua aksi 'El Clasico' sebelum ini yang berkesudahan Barcelona menang 2-0 dan 6-2 tetapi gagal mengulanginya awal pagi semalam apabila Iker Casillas berjaya menafikan satu percubaan terbaiknya.
"Saya terpaksa keluar ketika bertemu Athletic Bilbao sebagai langkah berjaga-jaga tetapi dapat kembali pada perlawanan ini. Mujur kami berjaya mendapat keputusan baik.
"Kami gagal mendapat ruang pada separuh masa pertama tetapi pada babak kedua, kami beraksi lebih baik dan mendapat keputusan yang diinginkan," kata Messi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails