Sunday, January 17, 2010

Liverpool terus suram,Chelsea berpesta gol, Man. United ekori rapat


Chelsea v Sunderland
 Ashley Cole diasak pertahanan Sunderland sebelum  berjaya menjaringkan gol ketiga untuk Chelsea.

Chelsea berpesta gol dalam persaingan bola sepak Liga Perdana England dengan membelasah Sunderland 7-2 di Stamford Bridge, kelmarin manakala Manchester United mencatat kemenangan selesa menewaskan Burnley 3-0 di Old Trafford untuk terus mengekori peneraju liga itu.
Chelsea menerajui liga dengan memungut 48 mata, melebihi satu daripada United yang bermain lebih satu perlawanan.
Arsenal yang mengunjungi Bolton Wanderers, hari ini, di tempat ketiga dengan 42 mata manakala Tottenham Hotspur keempat dengan 38 mata selepas seri tanpa jaringan di tempat sendiri dengan Hull City.

Chelsea memanfaatkan kesempatan Sunderland yang dibelenggu kecederaan pemainnya dengan mendahului 4-0 menerusi gol Nicolas Anelka, Florent Malouda, Ashley Cole dan Frank Lampard.
Michael Ballack turut menjaringkan gol di samping masing-masing satu daripada Anelka dan Lampard melengkapkan pesta jaringan itu.

PENYERANG Manchester United, Wayne Rooney (kiri) berjaya memperdaya benteng pertahanan Burnley untuk menjaringkan gol kedua pasukannya pada perlawanan Liga Perdana Inggeris di Old Trafford, semalam. Burnley tewas 3-0

Manchester United menebus kekalahan kepada Burnley di Turf Moor, Ogos lalu menerusi gol babak kedua daripada Dimitar Berbatov, Wayne Rooney dan Mame Biram Diouf.

DI Stadium Britania:

Hasrat Liverpool menukar musim yang suram dalam Liga Perdana England tidak menjadi selepas sekadar mencatat keputusan seri 1-1 dengan Stoke City.

Jaringan pada babak kedua daripada Sotirios Kyrgiakos sedikit melegakan tekanan ke atas Liverpool dan pengurusnya yang semakin panas dengan kritikan, Rafael Benitez.
Namun, kedudukan itu tidak lama, apabila Stoke memperoleh gol penyamaan pada minit ke-90.

Keputusan Perlawanan Lain:

Manchester United 3-O Burnley

Everton 2-0 Manchester City

Wolverhampton Wanderers 0-2 Wigan Athetics

Totteham Hostpurs 0-0 Hull City

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails