Saturday, January 16, 2010

Arsenal penghalang Chelsea -Terry

http://images.mirror.co.uk/upl/m4/jul2009/5/2/john-terry-pic-getty-699355158.jpg


John Terry (gambar) mengakui Arsenal adalah penghalang utama kepada misi Chelsea merampas semula gelaran juara Liga Perdana England musim ini.
Arsenal kini ketinggalan dua mata di belakang pendahulu liga itu - hanya enam minggu selepas kekalahan 0-3 mereka di tangan Chelsea di Emirates, November tahun lalu.
Sejak itu, prestasi Chelsea pula semakin merosot dengan anak-anak buah Carlo Ancelotti itu hanya menang tiga daripada enam perlawanan terakhir.
Begitupun, ketika Manchester United juga kehilangan mata, Arsenal pula menunjukkan kebangkitan dengan mencatat lima kejayaan dalam tujuh aksi terakhir dan seri dalam dua lagi perlawanan.
"Kami kini tidak boleh lagi kehilangan mata. Mujurlah pasukan lain di belakang kami juga kehilangan mata tetapi Arsenal kembali semula mengejar kami.
"Selepas kami mengalahkan mereka 3-0 pada November lalu, saya ingat mereka sudah terkeluar daripada persaingan.
"Kini kami perlu memberi tumpuan kepada diri kami sendiri. Diharapkan kemenangan ke atas Watford dua minggu lalu memberi kami suntikan baru," kata Terry.
Terry juga kagum dengan cara Ancelotti menerapkan semangat berpasukan yang kental di Stamford Bridge musim ini.
"Ini kali pertama sejak saya bermain dalam bola sepak, seorang pengurus membawa semua pemainnya keluar.
"Ia sama seperti mengukuhkan lagi ikatan dalam pasukan. Kami telah bersama selama 24 jam sehari dan ada kehidupan sendiri tetapi semua pemain gembira," tambahnya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails