Thursday, December 10, 2009

Hatrik Owen Bantu Kemenangan Manchester United.



Michael Owen mencatatkan jaringan hatrik untuk membantu Manchester United mencatat kemenangan bergaya 3-1 ke atas Wolfsburg di Volkswagon Arena semalam, di sebalik deretan kecederaan yang membelenggu juara England itu.

Ukuran kejayaan United itu dilihat pada ianya hanya kemenangan ketiga dalam sepuluh aksi menentang kelab Jerman di Eropah. Kenyataannya, mereka dapat mencatat kejayaan itu tanpa kehadiran beberapa pemain utama yang terpaksa direhatkan.

Ini adalah jaringan hatrik Owen yang pertama sejak dia berpindah ke Old Trafford musim panas lalu, juga hatrik pertamanya sejak 2005, dengan persembahan yang kembali membuka mata pengkritik yang mengkritiknya sebelum ini.

Keputusan itu mengesahkan kedudukan United selaku pasukan pilihan dalam saingan kalah mati nanti, yang tidak menjamin mereka akan mendapat lawan yang mudah tetapi sekurang-kurangnya memastikan Old Trafford akan menjadi tuan rumah dalam perlawanan kedua saingan kalah mati.

Owen yang diturunkan dalam kesebelasan utama United memulakan malam cemerlangnya dengan menjaringkan gol pertama seminit sebelum rehat namun Edin Dzeko menggegar jaring United pada minit ke-56 untuk menyamakan kedudukan buat Wolfsburg.

Namun Owen bertindak lagi dengan meledakkan dua jaringan lagi pada minit ke-83 dan 90 untuk memastikan United membawa pulang tiga mata dari perlawanan itu.









No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails